12 Nisan 2009 Pazar

Bir Derbi Sabahı!


Bir derbi sabahına daha uyandık. Maç öncesi yapılanlar artık o kadar klişeleşmiş ki artık değişik birşeyler arıyorum. Hangi atkı iyidir, hangi forma uğurludur, kahvaltı yapmasam mı, tv izlemesem mi, maça eşofmanla mı gitsem, hangi ayakkabıyı giysem gibi totemlere başladım kalkar kalkmaz. Derbi psikolojisi dedikleri bu olsa gerek. Çok farklı birşey. Ne diğer maçlara benzer ne de diğer derbilere benzer bu fener maçları. İki takım taraftarları da bütün bir yıl boyunca bu anı bekler.

Bu sene derbi biraz hüzünlü. Yıllardır ilk defa böyle bir puan tablosuyla girdik nisan ayına. İki takımın da şampiyonluk şansı az. (Ben inanıyorum şampiyon olacağımıza, o ayrı) Ama bu derbinin anlam ve önemine hiç etki etmedi. Metrobüs-Ambulans geyikleri gırla devam ediyor.

Maça gelince. fener maçlarında ne taktik önemlidir, ne teknik. Şans olucak kardeşim şans. Yıllardır aynı senaryoyu izliyoruz. Johnson ve Nonda'nın gollerini hatırlayın. Sahada kimin oynadığı hiç önemli değil. Çubukluyu ya da Parçalı'yı sırtına geçiren günün anlam ve önemini anlıyor hemen zaten. Bir de emre konusu var ama hiç girmeyeceğim!

Hiç sevmem skor tahmini yapmayı. Ama niyeyse bana maçı 3-2 alacakmışız gibi geliyor. Bütün totemleri ben evimde yaptım. Sıra tribünlerde ve takımda.

Bizim için fenere de K.O!!!

Hiç yorum yok:

Related Posts with Thumbnails